Gröna Framsteg

Webbplats om gröna framsteg

Ett år efter att Stefan Löfven läste upp regeringsförklaringen för den nya regeringen, den första regering där Miljöpartiet ingår, lanserade vi Gröna framsteg. Efter valet 2014 gick vi också in i rekordmånga styren lokalt och regionalt. Nu är det upp till bevis för grön politik.

Grön politik gör skillnad, och det görs hela tiden nya gröna framsteg, i hela landet. På webbplatsen Gröna framsteg-framsteg.mp.se kan du följa framstegen och rösta på dina favoriter nära dig, i Sverige eller i världen. Gå in redan idag, tryck gilla på de bästa framstegen och dela med dina vänner på Facebook och Twitter.

Inspiration från lokala gröna framsteg

Era lokala framsteg är viktiga, och kan bli en inspiration för andra. Skicka in era gröna framsteg via webbplatsen genom att logga in med ett Googlekonto kopplat till mp.se (Alla lokalavdelningar har minst en person som har ett).

Webbplatsen ska fungera som en inspirationsbank för politisk handling och riksorganisationen kommer dessutom att använda Gröna framsteg som en inspirationskälla för kommande kampanjer. Här vill ni vara med!

Tänk på att det ska vara konkreta framsteg som gör verklig skillnad i människors vardag!

Läs mer: Beskrivning av hur du kan använda Gröna Framsteg

Tyck till

Har du synpunkter eller förslag för Gröna framsteg? Mejla redaktionen på framsteg@mp.se.

I mobilen.png

Gröna framsteg fungerar lika bra i mobilen som på datorn eller surfplattan.